Всеки работодател в страната вече знае, че според законите на Република България, е длъжен да има сключен договор със служба по трудова медицина.
Важно е този мениджър на компания действително да изпълнява всички предписания на службата по трудова медицина, да се довери на институцията и да разбере, че целта не е да отбие номера, а да създаде истински добри условия на труд за своя екип. Защото в днешно време всеки мениджър се е убедил, че трудно се намират лоялни и квалифицирани кадри. Работодателят е длъжен да предприеме мерки, за да избегне риска и професионалните заболявания на своите подчинени, да им осигури безопасни условия на труд и по този начин да защити и хората, и собствения си бизнес. Оценката на риска на работните места, плановете и мерките по отстраняването им са от първостепенна важност за сигурността и на работодателя, и на служителите.
Това ще гарантира не просто изрядността му, съгласно държавните изисквания, а и уважението на неговите служители.
Основните задълженията на всяка служба по трудова медицина са:
Да анализира и да прави оценка на риска на работните места за да осигури безопасността и здравето на работещите.
Да следи и води регулярни отчети за здравословното състояние на служителите на компанията.
Създава и поддържа на индивидуални здравни досиета на служителите.
Оказва съдействие при изработване на Правилник за вътрешния трудов ред.
Изготвя препоръки за осигуряване и провеждане на контрол по спазване на правилата, нормите и инструкции по безопасност и здраве при работа.
Да провежда инструктажи, обучения, програми, да води документация за дейността.
Да измерва и оценява факторите на работната среда.
Дава трудово-правни консултации.
Всяка служба по трудова медицина задължително трябва да притежава лиценз, за да извършва дейността си.
По материали на www.riskprevent.bg